عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

فاصله توصیه شده بین مصرف افطار و شام :

 

فاصله توصیه شده بین مصرف افطار و شام :

بهتر است که افطارمختصر صرف شده وبعد از آن شام مصرف شود و فاصله کمی بین این دو باشد زیرا به شخص روزه دار کمک می کند تا اشتهای بیشتری برای خوردن سحری داشته باشد.

 

توصیه های تغذیه ای جهت نوجوانان در حال بلوغ روزه دار:

به علت نیاز به مواد مغذی در پسران و دختران در حال بلوغ می بایست دریافت انرژی آنها بیش از افراد عادی باشد زیرا دارای میانگین رشد قدی بالا تری درطول سال هستند و علاوه بر مصرف غذاهای توصیه شده برای بزرگسالان از برخی مواد مقوی مثل دسرهای شیرین و خرما نیز استفاده کنند.

 

به منظور تمرکز فکری و نیازهای خاص دوران بلوغ نوجوانان باید به طور اعتدال و متنوع از تمام پنج گروه مواد غذایی استفاده کنند تا دچار کمبود مواد مغذی در ایام روزه داری نشوند. فاصله کم بین صرف افطار وشام ، مصرف سالاد و ماست در زمان افطار و سحرو شیر قبل از خواب میتواند در تامین آب و املاح آنان مفید واقع شود.

 

به علت علاقه خاص در سنین نوجوانی به غذاهای آماده (Fast food) مثل ساندویچ، پیتزا، نوشابه، شکلاتها، چیپس و ... به جای غذاهای سنتی، والدین می بایست مصرف اینگونه تنقلات و غذاهای آماده را در ماه مبارک کنترل و محدود نمایند. به نوجوانان عزیز باید یاد آور شد که با غذاهای آماده (Fast food) نمی توان روزه گرفت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد