عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

غذاهای مناسب برای افطار

غذاهای مناسب برای افطار

به علت آنکه قبل از افطار بدن حدود 12 ساعت گرسنه بوده است و مقدار ذخائر قند خون بدن که تنها غذای اختصاصی سیستم مغز و اعصاب است کاهش یافته ، بنابراین باید در وهله اول قند خون افزایش یابد. بهتر است افطار با یک استکان شیر گرم و خرما شروع شود. در مقایسه خرما و عسل با شیرینی های مرسوم در افطار مثل زولبیا و بامیه می توان گفت که ارزش غذائی خرما و عسل بسیار بالاتر از آنهاست . زیرا علاوه بر مواد قندی طبیعی که دارند. حاوی انواع ویتامین های مختلف و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.

 

خطرات آلودگی شیمیایی زولبیا و بامیه به خصوص در زمان غوطه ور شدن آنها در روغن معمولا از کنترل ما خارج است. باید توجه داشت که مصرف بیش از حد شیرینی ها حتی خرما وعسل هم در افطار توصیه نمی شود. زیرا مانع صرف شام کامل شده و از طرف دیگر شیرینی اضافی در بدن تبدیل به چربی میشود و ممکن است خطر چاقی و افزایش وزن را داشته باشد .

 

مصرف حلیم در افطار به شرط نداشتن نمک و یا چربی زیاد و در حد اعتدال اشکالی ندارد. مصرف آش و سوپ های تند و پرادویه در افطارممکن است اثرات سوء بر دستگاه گوارش داشته باشد وتوصیه نمیشود. در صورت مصرف سبزی در این ایام٬ انجام 5 مرحله ضدعفونی ضروری است.که شامل: 1- آبکشی مقدماتی 2- انگل زدایی با چند قطره مایع ظرفشویی بمدت پنج دقیقه 3- آبکشی مجدد 4- میکرب زدایی با محلول پرکلرین بمدت ده دقیقه 5- آبکشی نهایی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد