عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

عکس های خفن

پوریا پورسرخ دوست صمیمی علی کریمی (عکس)

پوریا پورسرخ دوست صمیمی علی کریمی و مصاحبه (عکس)

[پخش از مرجع عکس  www.pix2pic.blogsky.com]


وقتی علی کریمی ایران را به مقصد آلمان ترک کرد، فقط یک بازیگر سینما را کنار خود دید و خبری از شخص دیگری نبود .بقیه در ادمه مطلب...!

وقتی علی کریمی ایران را به مقصد آلمان ترک کرد، فقط یک بازیگر سینما را کنار خود دید و خبری از شخص دیگری نبود….

وقتی علی کریمی ایران را به مقصد آلمان ترک کرد، فقط یک بازیگر سینما را کنار خود دید و خبری از شخص دیگری نبود.
علی کریمی بار دیگر به فوتبال آلمان بازگشت و این بار نه به عنوان یک ستاره و نه با سر صدای زیاد؛ بلکه بی سرو صدا و با انتقاد زیاد، فرصت این را پیدا کرد تا این بار پیراهن تیم شالکه را بر تن کند. وی نه برای پول به این کشور اروپای غربی رفت و نه لذت از بازی در قاره سبز؛ بلک فقط برای اعتباره از دست رفته تن به این قرارداد داد. بازیکنی که از استیل آذین اخراج شده بود و همگان از او به عنوان یاغی یاد می کردند، می خواست ثابت کند هنوز خریدار دارد؛ اما باید به جای او در این انتقال، مدیربرنامه هایش را ستود که با لابی خود توانست کریمی را در ۳۲ سالگی ترانسفر کند.
شبی که کریمی قصد رفتن به آلمان را داشت، در عین تعجب فقط یک نفر برای بدرقه او به فرودگاه آمده بود. پوریا پورسرخ، بازیگر سینما که در ارتباط بین فوتبالیست ها و بازیگران، دوستی شدیدی با کریمی پیدا کرده و این دوستی او را حتی به فرودگاه امام خمینی (ره) کشاند.

کمی عجیب است بین این همه هم بازی و فوتبالیست که کنار کریمی سال‌ها بازی کرده اند، یک بازیگر باید او را در سفر به آلمان بدرقه کند. اینکه بازیکنان فوتبال فقط در ظاهر رابطه خوبی با هم دارند، حقیقت است و همبازیان سابق حتی حضور دوباره او را در بوندس لیگا به ارتباط مدیر برنامه هایش نسبت می دهند. البته شاید ریشه این اتفاق و تنهایی، انتقادات گسترده ای است که به رفتار و عملکرد وی در سال های اخیر شده است.
وقتی خبر سفر جادوگر به آلمان منتشر شد، همه شوکه شدند. آنان که این خبر را شنیدند، فکر می کردند راوی دارد با آنان شوخی می کند، اما بازگشت کریمی به آلمان شوخی نبود.

او در یک چشم بر هم زدن و در غافلگیری محض رسانه های ایران راهی شالکه شد تا فصل تازه ای در فوتبالش آغاز

بشود. کریمی از بازگشت به آلمان خشنود است…

 

متن مصاحبه :

در شرایطی به آلمان رفتی که هیچ کس تصورش را نمی کرد. چه شد دوباره سر از بوندس لیگا در آوردی؟!
-خب ماجرا بر می گردد به دو هفته پس از اینکه من از باشگاهم جدا شدم. وقتی رضایت نامه ام را گرفتم، ابتدا پیشنهادی نبود، اما در همان زمان بود که مدیر برنامه هایم با من تماس گرفت و گفت از تیم شالکه پیشنهاد داری.

* … و تو هم بلافاصله قبول کردی.
واقعاً همین طور بود؛ چون من دنبال پول نبودم. شاید خیلی ها فکر می کردند علی کریمی دنبال پول است، اما هرگز این طور نبود. من دنبال این بودم یک فضای جدیدی برای فعالیت پیدا کنم که شکر خدا این فضا فراهم شد.
* اما همه منتظر بودند تو به پرسپولیس بروی.

** خب من اگر قرار باشد روزی دوباره به ایران برگردم، قطعاً در پرسپولیس بازی می کنم. پرسپولیس مثل خانه من است و روزی که برگردم به این تیم می روم. گمان می کنم هر کسی هم جای من بود، در این شرایط پرسپولیس را انتخاب می کرد.
* در بازی اول به میدان نرفتی دلیلش چه بود؟
** خب، این کاملاً طبیعی است؛ چون من تازه به شالکه پیوسته بودم و نمی توانستم بازی کنم. البته ماگات قصد داشت، این کار را انجام بدهد، اما شاید او هم نخواست در بازی اول ریسک کند.
* به نظر می رسد ماگات خیلی به تو علاقه دارد؟!

** همین طوری است. ایشان در همان جلسه اول که من را به دیگر بازیکنان معرفی کرد، من را گوشه ای برد و گفت، در این مدت باید به ما کمک کنی. من هم قول دادم هر چه در توان دارم خرج کنم.
* در حال حاضر در منزل شخصی زندگی می کنی یا هنوز در هتل هستی؟
** قرار است همین روزها کلید خانه شخصی ام را تحویل بگیرم. الان در هتلی اقامت دارم که تا محل تمرین پنج دقیقه فاصله است. اما خانه ای که قرار است تحویل بگیرم نسبت به شهر گرزن کرشن فاصله بیشتری دارد. البته مهم نیست؛ چون من با فضای فوتبال در آلمان آشنا هستم.
* از اینکه باید با پیراهن آبی بازی کنی، چه احساسی داری؟

** (می خندد) نمی توانم چیزی بگویم. به هر حال فوتبال است (… و بعد دوباره می خندد! )
* خیلی ها دوست دارند بدانند علی کریمی چه هدفی دارد. آیا می توان دوباره به بازگشت تو به روزهای اوج امیدوار بود؟
** من هدفی جز این ندارم. می خواهم از این فرصتی که نصیبم شده، بهترین استفاده را ببرم. موقعیت بسیار خوبی نصیبم شده و باید به نحو احسن از آن استفاده کنم.
* ممکن است در بازی با فرایبورگ به میدان بروی، در شرایطی که میزبان هم هستید؟
** هر تصمیمی ماگات بگیرد، من می پذیرم. آمدم به شالکه کمک کنم و به همین دلیل هر وقت از من استفاده بشود با همه وجود بازی می کنم.

* این تیم نسبت به سال گذشته چه اندازه فرق کرده؟
** تا حدودی نسبت به سال گذشته ضعیف تر شده، اما باز هم می تواند مدعی باشد. چند بازیکن درجه یک شالکه از این تیم رفته اند، اما باز هم برای حضور در لیگ قهرمانان شانس داریم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد